Sydfyns Rengørings Service | blevet bedre til det faglige
15740
post-template-default,single,single-post,postid-15740,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

blevet bedre til det faglige

blevet bedre til det faglige

En anden ting som har været mit mål er at lægge strategier. Formålet bag mit mål er, at jeg gerne ville kunne lægge strategier for mit arbejde. Det er svært at kunne lærer dette uden, at reelt at arbejde med faget. Jeg har derfor følt mig svagt på dette punkt, og har gerne ville styrke det. Når man laver en kampagne, eller får ansvaret for en virksomhed digital markedsføringen, så er hele fundamentet strategien man lægger. En god strategi afgør alt, uden en strategi er man på glatis med de kampagner man laver. I starten kunne jeg ikke helt selv finde ud af, hvordan man laver en god strategi og hvad det egentlig er helt præcis. Dog fik jeg en masse hjælp til at kunne forstå hele tanken bag det. Og jo flere opgaver jeg fik, så fik jeg selv en ide om hvordan strategien skulle være. Det skete ikke hurtigt, for det var først efter jeg fik arbejdet med nogle virksomheder og lavet nogle kampagner m.m. for dem, at jeg begyndte at have forståelsen for det. Jeg har forstået nødvendigheden for en content kalender/kampagnekalender/kalender. Dette er et værktøj som jeg bruger til at lægge mine strategier, og bevare overblikket over det hele. Det handler nemlig ikke kun om at lave content, hjemmeside, SEO m.m. Men det handler om hele forløbet. For man skal løbende indsamle data, og vurdere de opgaver man laver. Således kan man hurtigt ændre småting, som så gør at strategien bliver optimeret hyppigt. Dette tog mig tid at sætte mig ind i, da der er en masse at forholde sig til. Jeg er nu virkelig langt på dette punkt, og vil kunne nemt lægge strategier for virksomheder. Personlig udvikling Jeg vil nu som det sidste vurdere min personlige udvikling gennem hele praktikforløbet, og reflektere over forløbet. Udover at rykke mig enormt på det faglige, så har praktikforløbet rykket på en masse andre ting også. I starten af praktikken var jeg mere tilbageholdende, og kunne ikke have så mange bolde i luften. Jo længere frem i praktikken jeg kom, så rykkede jeg mig en del på disse punkter. Jeg føler mig sikker i det arbejde jeg laver, og er ikke bange for at komme med min mening og ideer. Dette er noget jeg er meget glad for, da selvsikkerhed og egen mening er vigtigt at have som en kompetence. Dette går selvfølgelig i hånd med, at jeg er blevet bedre til det faglige. Som jeg nævnte kunne jeg ikke have mange opgaver i gang samtidig. I den første måned arbejde jeg med 1-2 virksomheder om ugen, men længere fremme ændrede det sig. Før jeg vidste det arbejdede 2-3 virksomheder om ugen, og nu i enden af mit praktikforløb kan jeg mere end det også. Dog er det ikke fordi jeg færdiggøre alt på en uge, men jeg kan bevare overblikket og gøre klar til nye opgaver m.m. Dette har været noget af det sværeste, da jeg i starten godt kunne føle jeg var langsom og ikke gjorde tingene hurtigt nok. Jeg skulle så også vænne mig til en arbejdsuge på 37 timer, som jeg ikke er vant til fra før.

å den første måned kan jeg kalde det en tilvænningsperiode, hvor jeg fik mig selv vænnet til det nye miljø, både psykisk og fysisk. Jeg føler mig nu klar til arbejdslivet, og føler jeg kan klare det. Jeg er derfor meget glad for at få mulighed, for en 3 måneders praktikforløb. Det er noget som har hjulpet en del på, hvordan jeg fremover kommer til at arbejde m.m. Personlig konklusion Som en lille afrunding på den personlige del, vil jeg konkluderer at jeg har lært en hel masse. Det har virkelig været et spændende forløb hos Moonstar Webdesign. Jeg har lært at arbejde med mine kompetencer fra studiet i praksis. Det har været perfekt at prøve det i praksis. Udover det har jeg lært en masse nyt hos Moonstar Webdesign af Kasim Kara. Jeg har blandt andet fundet ud af hvordan det er at arbejde ca.
37 timer om ugen, jeg har fået en fornemmelse af hvordan det er at komme ud på arbejdsmarked indenfor mit fag. Det har været rigtig godt og få prøvet mine kompetencer i praksis. Jeg har lært en masse nyt omkring hjemmesider og webshops inden for WordPress. Jeg har også lært en masse nyt omkring SoMe både paid og organic SoMe. Jeg har også lært en masse omkring SEO og om hvordan det fungerer ude i en virksomhed. Udover det har jeg lært en masse omkring arbejdslivet og hvordan det fungerer. Jeg har også lært hvordan det er at arbejde med direkte salg. Alt i alt vil jeg konkluderer at det har været rigtig spændende og lærerigt for mig. Jeg har virkelig udviklet mig meget fra starten af praktikperioden til slut.

Atami Sushi er gældene på facebook og instagram, dette har de været i meget lang tid cirka siden 2017. De lægger i posts regelmæssigt, men i stedet kan det variere meget hvor længe der går før der kommet et nyt post. Derudover har Atami Sushi’s posts være meget produktorienteret. Det vil sige at de på deres posts har fokuseret på at vise deres produkt frem, og i denne sammenhæng er deres produkt deres Sushi. Deres strategi har været med vægt på at sælge, og det fører dermed til at man liker opslagene nogle par gange, men stopper efterfølgende fordi det er det samme. Dette ser man også på deres likes som er ret lave, og der er nærmest ingen kommentare til opslagene. Ind imellem har de fået lavet opslag til højtider/sæsoner, hvor det ikke har været så produkt/salgsorienteret. I de opslag/posts kan det ses, at interessen er større, og at aktiviteten hos kunderne dermed er steget. Dog er denne strategi ikke noget Atami Sushi har kunne fortsætte med, da der ikke altid er en højtid de har kunne køre på.

No Comments

Post A Comment

%d bloggers like this: