Hvordan kan vi lave et digital mediekoncept og strategi til
Fredericia Brewpub?
– Hvordan kan vi re-design deres hjemmeside?
– Hvordan kan vi reklamere deres koncept?
– Hvad skal være firmaets medie indholdsstrategi?
– Hvordan kan vi fange målgruppens interesser?
– Hvordan kan vi brande et ny begyndt virksomhed?
– Hvilke mediekanaler skal vi vælge for at reklamere
vores koncept?
Afgrænser
Afgrænsningen af Målgruppen er øl entusiaster og folk der har interesse for specielle øl. Målgruppens alder starter på 40 år og fortsætter op efter. Når man laver en afgrænsning af målgruppen,
giver det mulighed for at forstå dem der drikker specielle øl og undersøge nærmere med en dyb forståelse.
Når man bruger målgruppe og marked analysen på danskerne kan det ses at de
er nysgerrige omkring øl. De vil gerne
smage nye øl som er brygget fra nye bryggerier, hvilket de kaster sig hurtigt
over.Efterobservationenafdetspecielle ølmarked, kan det ses i rapporten at det
specielle ølmarked vokser hvert år. Der er mange undersøgelse der viser at knap
10% af speciel øl sælges i Danmark.
Der er stor konkurrence om at sælge specielle øl til ølmarkedet. Men der er
mange unge som fravælger specielle øl pga. priskonkurrence og salgssted.
Markedet for specielle øl er vokset
de sidste to år fra at udgøre 8,9 pct. af totalmarkedet til 9,1 pct., og på
trods af pres fra bundlinjerne har branchen mere i vente, lyder det fra
Bryggeriforeningens direktør, Niels Hald. ”Vi har set estimater, der peger
på, at specialmarkedet kan nå op på 20 til 30 pct. af totalmarkedet. Det tror
vi bestemt er realistisk. Vi kan se på andre markeder, at forbruget bevæger
sig mod netop specielle øl, der også er drevet af økologiske og alkoholfrie øl,”
siger han til avisen.