Ikke kategoriseret

sælge sin egen

Danske øl entusiaster foreningen har 8302 medlemmer i 2019. Medlemsantallet har haft en vækst på 13 % de seneste år. Efter vores interview med ølentusiaster og Fredericia Brewpub’s ejer, kan de ses  at firmaets målgruppe ligger over de 40
år og hovedsageligt mandelig kunder. I statistikkerne for Danske Ølentusiaster kan vise at 81,25% af deres medlemmer er mænd og få medlemmer er under 40
år. Ølentusiaster vælger en speciel øl fordi de er meget smagsfulde og man
kun kan få dem specielle steder. Derfor åbnede firmaejeren sin forretning for 6
måneder siden, for at kunne sælge sin egen specielle øl i et hyggeligt lokale.
Ved specielle øl gælder det om at have de nyeste varianter og de bedst kendte
mærker, mens det på pilsnerområdet er mere kampagne, konkurrence og til
dels priskonkurrence. Virksomheden har forskellige styrker
som at understøtte indholds strategien,  og sit eget specielle produkt som
man kun kan købe i virksomhedens lokale. Fredericia Brewpub skifter tit i
menuen, hvilket giver mulighed for at kunderne tit har noget nyt at smage på.
Undersøgelser viser også at virksomheden har nogle svagheder. De
kan sælge produkter i deres lokale. Virksomheds målgruppe, hvilket
er en bestemt alder. På Facebooks marked analyse kan det ses at der
er 50.000 mandlige brugere over
Carlsberg erstørst på detfragmenterede og hastigt voksende specialølmarked, hvor væksten i højere grad end på det almindelige ølmarked drives af
nyheder og forskelligheder. Det siger Simon Fibiger, marketingchef for øl i
Carlsberg, i et interview med Ritzau Finans.