Jeg vil i dette afsnit komme ind over mine mål, som jeg har sat mig i starten af praktikforløbet. Også vil jeg reflektere over hele mit forløb og min udvikling gennem de 3 måneder. Herunder lister jeg mine mål op: Faglige læringsmål: Digital marketing, markedsføring, strategier, udvikling af hjemmesider, SEO og SoMe opgaver. Personlige læringsmål: Jeg forventer at styrke mine kompetencer indenfor marketing strategier og digital marketing strategier. Jeg forventer også at kunne lærer en masse om at lave hjemmesider.
Styrke mine kompetencer indenfor SoMe opgaver og SoMe strategier, både ”paid” og ”organic” SoMe. Jeg forventer også at kunne lærer bruge de forskellige strategier vi har lært i skolen i praksis. Udover dette er mine forventninger for det meste indenfor digital marketing. Da det er det som Moonstar Webdesign mest arbejder med. Det er også helt klart det som interesserer mig mest. SoMe Sociale medier eller SoMe, har jeg altid tænkt at var nemt og enkelt.
Dette fandt jeg hurtigt ud af under mit praktikforløb, at det faktisk ikke er så nemt som man går rundt og tror.Under min praktikperiode har jeg lært, at der er flere faktorer man skal tage stilling til.
Det er ikke bare lige at dele nogle billeder på Facebook eller Instagram. Det er meget vigtigt hvilket content man kommer med det skal være gennemtænkt og analyseres, ellers kan man dele lige det man vil uden nogen effekt. Det er vigtigt at ramme målgruppen, som man ved passer bedst til egen virksomhed. Det er også vigtigt at det delte materiale, som fx. kan være billeder eller videoer, at dette er professionelt for at arbejdet så ser pænt ud – det er nemlig de små detaljer der gør at kunderne vil se på det og ikke bare går forbi. Jeg har både arbejdet med “paid” og “organic” SoMe, altså betalt og ikke betalt SoMe. Det har været rigtig lærerigt for mig at prøve “paid” SoMe – jeg har set hvordan og hvilke analyser man kan lave udefra de tal man får fra Paid SoMe.